Tilaamalla seniorituen mahdollistat ikääntyvän läheisesi tai oman turvallisen tietokoneenkäytön vuosiksi eteenpäin. Palvelu on suunniteltu mahdollistamaan edullisen etätuen ikääntyvälle ihmiselle, jotta ongelmat saadaan ratkaistua ennen kuin ne vievät yöunet.
Jos kiinnostuit, jutellaan asiasta matalalla kynnyksellä!
Ongelmatilanteeseen tarjottavan tukipuhelun aikana saadaan yleensä arjen koneenkäyttöongelmat rauhoitettua. Palvelun käyttöönotto mahdollistaa edullisen ja oikea-aikaisen avun saannin. Palveluun voidaan liittää kustannuskatto, jolloin ollaan yhteydesä sovittuun henkilöön, jotta tuen tarvetta voidaan arvioida ja vältytään isoilta laskuilta.
Ennen tuen aloittamista käydään tarvittaessa palvelupolkuja, joiden avulla pyritään pohjustamaan tulevaa itsenäistä ja levollista tietokoneen käyttöä vuosiksi eteenpäin.
Aivan kuin tekohampaan pohjustaminen maksaa jonkin verran, on se olennainen lopputuloksen onnistumiselle. Jos kone on sekaisin ja salasanat hukassa, ei sen kanssa voi tulla toimeen. Aluksi se pitää siivota ja rauhoittaa tilanne.
Palvelupolkuja esimerkiksi:
Palvelupolut alustavat itse tuen työtä, sillä ilman pohjustusta, ei tietokone kokonaisuutta voi rauhoittaa ja päädytään kuluttamaan kohtuuton määrä aikaa ja rahaa! Nämä polut ovat ehdotuksia työn sisällöstä, mutta todelliset polut tehdään yhdessä havaintojen perusteella.
Investoimalla muutamaan sovellukseen mahdollistat kattavan tuen itsellesi tai lähiomaisellesi. Ohjelmat luovat pohjan teknikon työlle jolloin kulut pysyvät myös maltillisina!
Datto RMM on tuen antamiselle olennainen komponentti. Se mahdollistaa vaivattoman etätuen IT-teknikolle sekä antaa teknikolle käsitystä koneen tilasta.
Applixure Analytics
on Suomalaisvalmisteinen nerokas koneen kuntoa analysoiva ohelmisto, jonka perusteella saa tehtyä hyvin infromoituja päätöksiä laitteiden huollon suhteen.
Selvitetään tilanteen mukaan tarve varmuuskopioinnille tai virustorjunnalle.
Soittaessa tukinumeroon ongelmat saadaan hoidettua usein saman tien kun ne nousevat. Usein 10-15 minuutin puhelu ratkaisee tilanteen ja kustannus on 21,25€/15 minuuttia, eli 1/4-osa tuntihinnasta. Toki aikaa voi mennä enemmän jos tilanne on päässyt pois raiteiltaan, mutta toisaalta näin myös saadaan asiat kohdilleen heti alussa.
Kustannuskatto voidaan sopia heti alussa, jolloin 2-3 yhteydenoton jälkeen keskustellaan tuen tarpeesta sovitun henkilön kanssa (sukulainen, puoliso, lapset). Ei ole tarpeen mukaista luoda isoja huoltokuluja tai yllätyslaskuja!
"Onhan tämä tosi tärkeä minulle..."
Pertti, Seniorituen käyttäjä
ICT Palvelut Lyytikäinen